Restauracja to lokal gastronomiczny, który powinien funkcjonować przede wszystkim sprawnie, gdyż gwarantuje to zadowolenie klientów. Dobrym rozwiązaniem jest z pewnością wdrożenie zaawansowanego oprogramowania komputerowego. Pożądane są zwłaszcza narzędzia pozwalające skutecznie zarządzać salą, optymalnie dbać o stany magazynowe, łatwo obsługiwać stanowiska kasowe i szybko sporządzać plany zamówień. W dłuższej perspektywie posiadanie takiego systemu doprowadzi do znacznego zwiększenia zysków.
Oprogramowanie dla restauracji musi dawać możliwość aktualizacji oraz swobodnej rozbudowy. Okazuje się to niezbędne dlatego, że każdy biznes z czasem rozwija się, co wpływa bezpośrednio na modyfikację potrzeb i wymagań właściciela danego lokalu. Kluczowa korzyść z wdrożenia omawianego systemu to wyraźne polepszenie komunikacji między pracownikami strefy kuchennej a kelnerami. Zamówienia są bowiem przekazywane automatycznie i wyświetlają się na ekranie monitora. Przekłada się to na krótsze oczekiwanie przez klienta na potrawę. Druga niewątpliwa zaleta to ograniczenie do minimum wszelkich pomyłek, czego rezultatem jest oszczędność pieniędzy i uniknięcie niezadowolenia gości. Na uwagę zasługuje ponadto fakt, że dedykowane oprogramowanie zwiększa poziom kontroli nad procesem sprzedaży i działaniem zatrudnionych osób – np. poprzez stały dostęp do stanów magazynowych, terminalu kasowego i raportów dziennych czy okresowych. Pozostałe istotne korzyści to m.in.: podgląd funkcjonowania restauracji z dowolnego miejsca na świecie (wymogiem jest jedynie dobry Internet), łatwiejsze promowanie lokalu (dzięki wykorzystaniu modułów lojalnościowych i wysyłaniu SMS-ów z aktualnymi promocjami) oraz usprawnienie obsługi dowozów zamówień.