Sklep powinien być przede wszystkim dostosowany do sprzedawanego asortymentu. W końcu czegoś innego oczekują klienci poszukujący zwykłych produktów spożywczych, a czegoś innego młodzież żądna modnych ubrań. Niezależnie jednak od naszej oferty musimy pamiętać o dobrej i zachęcającej aranżacji. W centrum całej przestrzeni powinna znaleźć się lada, a pomiędzy regałami trzeba zachować takie odstępy, by goście sklepu mogli swobodnie się poruszać. Poza tym bardzo istotne są szczegóły, o których często zapominamy.
Drobiazgi takie jak wykończenie półek, funkcjonalne uchwyty lodówek lub dobrze wyeksponowane ceny to rzeczy, na które zwraca uwagę każdy klient. Tego typu akcesoria najlepiej kupować u źródła, ponieważ chcąc nabyć osłonki cenowe producent będzie mógł zaoferować nam najlepszą kwotę za zamówienie. To samo dotyczy ładnych wieszaków, pojemników lub koszy na pieczywo i innych drobiazgów. Pamiętajmy, że estetyczny oraz przemyślany wystrój to często czynnik decydujący o powodzeniu naszego handlowego biznesu. Nawet najlepszy towar, który będzie leżał na byle jakich regałach nie podbije serc klientów. Może to jednak zrobić nasza troska o pozornie nieistotne szczegóły tworzące profesjonalną przestrzeń sprzedażową.