Zawieszenie to bardzo ważny element budowy każdego pojazdu. Jego technologia zmienia się wraz z rozwojem motoryzacji. Choć stosuje się coraz bardziej skomplikowane układy, to niekoniecznie naprawa jest coraz bardziej kosztowna. Rodzaj zastosowanego zawieszenia jest uzależniony od typu auta. W autach sportowych często mówi się o zawieszeniu gwintowanym, w którym stosuje się amortyzatory i sprężyny wyczynowe ERS. Jeszcze inny rodzaj zawieszenia będzie wykorzystany w aucie rodzinnym miejskim czy w limuzynie.
Najczęściej wykorzystuje się tu układ McPhersona. Jest to jedno z najtańszych rozwiązań zarówno w zakupie jak i późniejszym serwisowaniu. Często stosuje się także układ wielowahaczowy, polegający na zamontowaniu kilku wahaczy do każdego koła. Prowadzenie auta jest tu bardziej komfortowe, jednak jest to droższe rozwiązanie.
W małych miejskich autach najczęściej stosuje się belkę skrętną. W autach produkcji francuskiej często spotyka się belkę z drążkami skrętnymi. Innym rodzajem zawieszenia tylnego jest układ wielowahaczowy. Warto przed zakupem auta dowiedzieć się jaki jest rodzaj zawieszenia, jego ewentualny remont może sporo nas kosztować. Mechanik samochodowy znając nasze potrzeby może z łatwością nam doradzić, który model auta będzie dla nas najkorzystniejszy. Jeśli zdecydujemy się na zakup BMW to w razie awarii zawieszenia musimy liczyć się z kosztem co najmniej kilku tysięcy złotych. Z przykładowym zawieszeniem , choćby marki BMW można zapoznać się za pośrednictwem witryny https://eibach.pl/product/zestaw-zawieszenia-pro-street-s-bmw-5er-pss65-20-005-02-22.