Jakie zalety ma przedszkole integracyjne?

Jakie zalety ma przedszkole integracyjne?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Przedszkole integracyjne to specyficzna placówka, w której uczą się zarówno dzieci całkowicie zdrowe, jak i niepełnosprawne fizycznie, umysłowo albo nawet emocjonalnie. W takim miejscu maluchy z różnymi ułomnościami stanowią zazwyczaj mniejszość – wszystko po to, aby zabawa przebiegała w miarę spokojnie, a dzieci mogły się od siebie nawzajem sporo nauczyć. Jakie jeszcze zalety posiadają tego typu placówki?

Wzajemna nauka przynosi mnóstwo korzyści

Przedszkole integracyjne funkcjonuje bardzo podobnie do zwykłego przedszkola. Jedyna różnica polega na tym, że uczęszczają do niego również dzieci niepełnosprawne. Posiada ono przeważnie sporo ułatwień dla nich przeznaczonych, takich jak choćby odpowiednio dostosowany program nauczania czy zmodyfikowane toalety. Warto podkreślić, że kompetencje każdego malucha opuszczającego tego typu miejsce są takie same jak kompetencje dziecka po wyjściu ze zwykłej placówki. Jeśli chodzi o dobre przedszkole integracyjne Szczecin ma do zaoferowania wiele takich miejsc.

Posiadają one szereg zalet, do których w szczególności można zaliczyć:
– małą liczebność grup, dzięki czemu opiekunkom jest znacznie łatwiej zapanować nad maluchami i zapewnić im właściwą opiekę
– prowadzenie zajęć nie tylko przez zwykłych pedagogów, ale również specjalistów, w tym m.in. psychologów, rehabilitantów, terapeutów czy logopedów (doskonałym przykładem są przedszkola niepubliczne Szczecin, gdzie maluchy mogą korzystać z dodatkowych lekcji wyrównujących poziom)
– możliwość kontaktu dzieci zdrowych z niepełnosprawnymi, co skutkuje tym, że uczą się one szacunku, empatii, otwartości, tolerancji, wyrozumiałości czy zdolności niesienia pomocy
– dzieci niepełnosprawne dzięki przebywaniu w tzw. normalnym środowisku stają się bardziej śmiałe i lepiej radzą sobie w przyszłym życiu

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*