Czy dobre buty świadczą o jakości marki, czy to marka decyduje o tym, czy dane obuwie jest solidne lub też nie? Niewątpliwie marki dbają o dobrą renomę produkowanych przez siebie wytworów, przez co zdobywają nowych klientów i utrzymują niesłabnącą pozycję liczby starych. Wiele wysiłku należy włożyć w to, by wejść na szczyt popularności marek obuwniczych i pozostać tam na dłużej.
Tym bardziej, że konkurencja jest ogromna i kreatywna, pobudzając istniejący rynek do działania i nieustannych zmian. Walka o klienta w takich warunkach jest niezwykle wymagająca i niesie ze sobą potrzebę stałego doskonalenia, innowacyjności, a jednocześnie stabilności i lojalności wobec swoich zagorzałych zwolenników. Komu udaje się obecnie spełniać te cechy i zdobywać olimp topowych marek obuwniczych?
Obecnie jedną z wiodących marek produkujących dobrej jakości obuwie jest Nike. Firma reklamująca się sloganem: „Just do it”, z charakterystycznym znakiem łyżwy jest pionierem w sprzedaży obuwia. Wystarczy zresztą rozejrzeć się na ulicy, by zobaczyć, jak wiele osób dokonało właśnie tego wyboru.
W dodatku rzecz dzieje się nieprzerwanie od kilkunastu lat. Buty Reebok wykazują podobną tendencję. Nie tylko osoby o sportowym stylu decydują się taki zakup. Przyczyną jest nie tylko wygoda, ale przede wszystkim jakość, która pozwala na użytkowanie bez obaw o szybkie uszkodzenia czy konieczność wymiany na nowe. Adidas buty to trzeci przykład marki, która jest jedną z najpopularniejszych, a jednocześnie produkuje dobre obuwie.