Zawieszenie gwintowane to mechanizm, który pozwala na regulację wysokości nadwozia. Element ten wykorzystywany jest najczęściej, aby stuningować samochody sportowe. Dzięki temu zyskują bardziej atrakcyjny wygląd oraz poprawę trakcji.
Podstawową zaletą tego rozwiązania jest możliwość regulacji wysokości nadwozia, jak i sztywności amortyzacji. Niezależnie od miejsca montażu (na tylnej lub przedniej osi, w samochodzie z ramą lub z nadwoziem samonośnym) zawieszenie gwintowane zawsze składa się z czterech odrębnych kolumn resorująco-tłumiących. Co więcej, kolumny te są ze sobą zintegrowane, czyli amortyzator znajduje się w centrum sprężyny.
Specyfika tego zawieszenia polega na tym, że ma ono nagwintowaną obudową, która pozwala na regulację prześwitu auta. Jest ona przeprowadzana z użyciem właściwych talerzy lub nakrętek, na których opierają się sprężyny. Procedura regulacji wymaga użycia konkretnego klucza.
Oprócz właściwie przeprowadzonego zabiegu montażu zawieszenia, znaczenie ma także rodzaj użytych amortyzatorów. Wiele osób zastanawia się zatem, jakie warunki należy spełnić, aby dokonać montażu zawieszenia gwintowanego. Czy wszystkie modele pojazdów sprawdzą się do tego celu? Przede wszystkim stosowane jest do zmodernizowania aut sportowych. Popularne jest także zawieszenie gwintowane VW, choć ogromną popularnością cieszy się również model do VW Polo, Passata, ale również innych pojazdów tej marki. Często można znaleźć je w autach takich jak: BMW E36, E39 czy Audi.