Każda forma reklamy jest ważna dla działalności, różnica między nimi polega tak naprawdę na tym, ile czasu zajmie jednej a ile drugiej, pozyskanie uwagi odbiorców. Gdy uwaga jest towarem najcenniejszym, a konkurencja ostra, przede wszystkim powinniśmy postawić na dobrą, czyli efektywną promocję – o czym jednak pamiętać?
Na wstępie upewnij się, że Twoja reklama ambientowa jest widoczne nawet z daleka. Jeśli ludzie nie widzą Twojej reklamy, to nie będą świadomi opłacalności Twoich ofert i analogicznie, nie dowiedzą się o Twojej działalności.
Miej pewność, że Twoja reklama ambientowa jest zgodne z tym, czego ludzie potrzebują w danym momencie. Jest to trutnie, niekiedy niewykonalne, ale przewidywanie, szacowanie i mierzenie ryzyka to nierozłączne elementy biznesu.
Czy Twoje reklamy jasno określają, co masz do zaoferowania i jakie korzyści wiążą się z zakupem właśnie od Ciebie? (np. ile pieniędzy mogą zaoszczędzić kupujący). Jeśli odbiorcy nie wiedzą dokładnie jakiego rodzaju produktu lub usługi mogą oczekiwać od Ciebie i ile pieniędzy zaoszczędzą, stanie się liderem będzie trudne.
Fakt faktem, reklama w Internecie może zapewnić lepszą widoczność niż tradycyjne metody reklamy, ponieważ metoda ta pozwala dotrzeć do odbiorców na całym świecie. Problemem jednak jest trwałość, reklamy internetowe przemijają w przeciągu godzin, natomiast fizyczna, np. reklama ambientowa, ma swoje miejsce i będzie w nim tak długo, aż nie przestaniemy opłacać przestrzeni reklamowej, to zdecydowanie duży plus.