Rynek towarów i usług jest coraz bardziej zróżnicowany. Trudno się temu dziwić, ponieważ firmy wychodzą naprzeciw rozmaitym oczekiwaniom klientów. Proponowane są takie produkty, które wyróżnia wysoka funkcjonalność i oryginalny design. Aby jednak zaistnieć na rynku konieczne są efektywne działania marketingowe, dzięki którym budowana jest coraz większa baza klientów.
W kampaniach reklamowych warto uwzględnić nowoczesne techniki marketingowe, które wyróżniają się na tle innych projektów. Duży potencjał ma reklama typu outdoor, która dociera do szerokiego grona odbiorców, a to za sprawą doskonałej widoczności w przestrzeni publicznej. Ważne jest jednak przygotowanie samego projektu, który zaciekawi potencjalnego odbiorcę. Firmy często korzystają z oryginalnych grafik i wyrazistych kolorów, aby przyciągnąć uwagę uczestników ulicznego ruchu.
Sposobów na wyeksponowanie reklamy zewnętrznej jest wiele. Jednym z nich jest wykorzystanie praktycznych modułów LED, dzięki którym projekt reklamowy jest nie tylko widoczny z dużej odległości, ale także prezentuje się bardzo nowocześnie. Designerska ambient reklama wykorzystuje także wyraziste grafiki, a nawet szokujące formy przekazu. Główne założenie jest takie, aby w błyskawiczny sposób dotrzeć do odbiorcy i wywołać określone emocje. Stąd w innowacyjnych projektach reklamowych wykorzystywane są niestandardowe techniki, np. przyciągające uwagę graffiti lub kolorowe murale, które odwołują się do konkretnych wyrobów lub grup produktów.