W poszukiwaniu ciekawych inspiracji, które dodadzą filmowi promocyjnemu smaczku i spowodują większe przyciągnięcie uwagi odbiorców, właściciele firm i agencji reklamowych sięgają do coraz bardziej nowoczesnych technologii.
Specjaliści od kreacji marketingowych doskonale wiedzą, jak ważne jest kilka pierwszych sekund włączanego przez odbiorcę filmu, klipu, teledysku czy zajawki produktowej. Bardzo często to właśnie pierwsze chwile decydują o tym, czy odbiorca wykaże zainteresowanie produktem lub marką i czy później skorzysta z oferty. Współczesne filmy promocyjne tworzy się tak, by wyróżniały się one na tle innych.
Można to uzyskać wieloma różnymi sposobami: stosując mocną muzykę i niespotykane dźwięki (atrakcje audio) lub mocne działania wizualne jak np. efekt bullet time, który na materiałach video tworzy wrażenie ruszającego się zdjęcia czy zatrzymanego w czasie momentu. Producenci filmów reklamowych zwracają uwagę na to, że odbiorcy coraz częściej lepiej reagują na bodźce wizualne niż dźwiękowe, dlatego w tym kierunku poszukują coraz to nowszych form ich zaangażowania.