Jakie partie mięśni wzmocni jazda na rowerze stacjonarnym?

Rower stacjonarny to niezwykle popularne urządzenie treningowe wykorzystywane zarówno na siłowniach, jak i w salach fitness czy domach prywatnych. Jazda na nim jest oczywiście jedynie substytutem jazdy na tradycyjnej wersji, ponieważ odbywa się w zamkniętym pomieszczeniu bez dostępu świeżego powietrza. Mimo to pozwala osiągać podobne efekty – przede wszystkim w postaci wymodelowania sylwetki oraz wzmocnienia konkretnych partii mięśniowych. Jakie konkretnie mięśnie pracują w trakcie eksploatacji omawianego rowerka?

Nogi to nie wszystko

Rower treningowy stacjonarny jest doskonałym wyborem głównie dlatego, że umożliwia jazdę o dowolnej porze dnia – bez względu na panujące na zewnątrz warunki atmosferyczne. Rozwija on w pierwszej kolejności mięśnie nóg, a dokładnie łydek oraz ud (w tym drugim przypadku dwugłowe i czworogłowe). W odrobinę mniejszej skali oddziałuje również na partie pośladkowe, doprowadzając z czasem do ich idealnego wyrzeźbienia. Ma to ogromne znaczenie dla kobiet pragnących prezentować się wyjątkowo atrakcyjnie i ponętnie.

Jazda na rowerku stacjonarnym jest ponadto skutecznym sposobem na zauważalne wzmocnienie mięśni brzucha. W tym przypadku nie ma co jednak liczyć na tzw. sześciopak, gdyż napięcie generowane w trakcie ćwiczenia jest zbyt niskie. Dlatego też zaleca się dodatkowo regularne wykonywanie klasycznych brzuszków. Pozostałe podlegające wysiłkowi partie mięśniowe to grzbiet oraz ramiona. Dodajmy, że zakup omawianego urządzenia to świetny pomyśl w szczególności na okres zimowy, gdy warunki pogodowe zniechęcają przed aktywnością w plenerze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 × jeden =