Ćwiczenia łagodzące bóle kręgosłupa

Z każdym rokiem coraz więcej osób narzeka do dolegliwości ze strony kręgosłupa. Otyłość, a także siedzący tryb życia to czynniki niekorzystnie wpływające na kondycję pleców. Długotrwałe utrzymywanie pozycji siedzącej powoduje nieustanne napięcie mięśni, które zaczynają uciskać na nerwy. Ucisk ten wywołuje uciążliwy i przenikliwy ból. Aby pozbyć się nieprzyjemnych dolegliwości, warto pomyśleć o ćwiczeniach wzmacniających i rozciągających mięśnie kręgosłupa. Jedno z najprostszych polega na położeniu się na plecach i przyciąganiu kolan do klatki piersiowej. Skutecznym ćwiczeniem jest również tzw. koci grzbiet, polegający na wypychaniu pleców ku górze w klęku podpartym, a także mostek pomagający wzmocnić mięśnie grzbietu.

Ćwiczenia core i elektrostymulacja

W ostatnim czasie ogromną popularnością cieszą się ćwiczenia core, polegające na wzmacnianiu mięśni głębokich brzucha oraz grzbietu odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa i prawidłową postawę. Jednym z polecanych ćwiczeń jest tzw. deska. Osoba wykonująca deskę stara się jak najdłużej utrzymać pozycję poziomą, opierając ciężar ciała na palach stóp i przedramionach. Jeżeli komuś zależy na szybkich efektach, powinien wypróbować system MEON EMS. Podczas sesji treningowej osoba trenująca wykonuje proste ćwiczenia ubrana w specjalny kombinezon generujący impulsy elektryczne wywołujące skurcze mięśni. Korzystanie z elektrostymulatora mięśni jest zalecane m.in. osobom nieprzyzwyczajonym do aktywności fizycznej. Dzięki systemowi EMS mogą szybko wzmocnić kręgosłup i pozbyć się dolegliwości bólowych bez niepotrzebnego obciążania stawów i kręgów. 

Artykuł przygotowany we współpracy z MEON EMS.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × jeden =