Sport a zapotrzebowanie kaloryczne

Aktywność fizyczna jest jednym z czynników wpływających na naszą sylwetkę oraz zdrowie. W parze z prawidłowym odżywianiem sprawia, że nasze samopoczucie jest lepsze, a ciało smukłe i sprawniejsze. Czasem jednak nie zdajemy sobie sprawy, że przy dużym ruchu musi spożywać także odpowiednie ilości białek, węglowodanów oraz tłuszczów. Ćwiczymy znacznie więcej, a nasza dieta pozostaje bez zmian, dlatego też czujemy się osłabieni, a treningi nie sprawiają nam już takiej przyjemności. 

Ile kalorii spożywać przy regularnych treningach?

Ilość kalorii, które powinniśmy dostarczać organizmowi w ciągu dnia, można dość łatwo policzyć. Wystarczy, że będziemy znać swoje podstawowe wymiary (wzrost, wagę) oraz określimy swoją dzienną aktywność. Współczynnik aktywności PAL określa, jak dużo ruszamy się w ciągu dnia i nie chodzi tutaj tylko o sport, ale także o zwykłe domowe obowiązki. Oszacowanie tej wartości może stanowić dla nas problem, dlatego też warto próbować z różnymi wariantami lub skorzystać z pomocy specjalistów.

Na różnych stronach możemy znaleźć wiele przydatnych wzorów i kalkulatorów, a jedną z lepszych propozycji jest ten dostępny na http://mindyourbody.pl/kalkulatory/dzienne-zapotrzebowanie-kaloryczne/. Na podstawie podanych przez nas danych dowiemy się, ile kalorii powinniśmy spożywać w ciągu dnia w zależności od ruchu, który wykonujemy. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej będzie nam schudnąć i będziemy mogli szybciej cieszyć się efektami. Trzeba pamiętać, że zarówno zbyt duża, jak i zbyt mała ilość kalorii wydłuży proces gubienia kilogramów. W skrajnych przypadkach możemy wpędzić się także w zaburzenia odżywiania, dlatego też nie możemy się głodzić i musimy dostarczać organizmowi tyle wartości odżywczych, ile potrzebuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 + 18 =